Wielka draka o CPK! Szef linii lotniczych ostro krytykuje flagowy projekt rządu, jest dosadna odpowiedź
Prezes linii lotniczych Ryanair w ostrych słowach skrytykował flagowy projekt rządu PiS. Szef CPK odpowiedział Irlandczykowi w równie dosadnych słowach.
Szef Ryanair atakuje CPK
Michael O’Leary, prezes linii lotniczych Ryanair, nie jest fanem CPK. Irlandczyk uważa, że budowa gargantuicznego lotniska to „strata pieniędzy”.
– Nie jest jeszcze za późno, by zrezygnować z budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Co więcej, ta inwestycja powinna zostać zatrzymana. To projekt w złym miejscu, w złym czasie, jest kompletną stratą pieniędzy. Tylko politycy-idioci mogli wpaść na taki pomysł – dosadnie ocenił flagowy projekt polskiego rządu szef Ryanair. Przekonywał, że model podróży z jednego wielkiego lotniska nie ma sensu.
– Politycy mówią o wielkim projekcie infrastrukturalnym, nowych liniach kolejowych i pociągach, które będą dowozić pasażerów do centralnego lotniska, by z niego polecieli dalej.
Ale ludzie nie chcą już tak latać. Model systemu transportowego się zmienia. Jeśli ktoś chce polecieć do Gdańska, szuka bezpośredniego połączenia do Gdańska. Do Warszawy? Na Lotnisko Chopina lub do Modlina, które są blisko. Nie będą chcieli latać do Warszawy ani przez CPK, ani przez Radom – powiedział w rozmowie z money.pl.
CPK odpowiada
Na tę ostrą krytykę odpowiedział Mikołaj Wild, prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego. I również nie przebierał w słowach. Najpierw zaznaczył, że „będzie krótko, bo szkoda czasu”, a potem przeszedł do sedna.
– Misją CPK jest, aby oferta pasażerska w Polsce nie ograniczała się do lotniczej tandety – napisał szef CPK. Potem dodał, że przykład Warszawy pokazuje, iż „Ryanair może latać na rynkowych stawkach”.
Będzie krótko, bo szkoda czasu na komentowanie infotainmentu:
1. Misją #CPK jest, aby oferta pasażerska w ?? nie ograniczała się do lotniczej tandety
2. Przykład WAW pokazuje, że Ryanair może latać na rynkowych stawkach. Mam nadzieję, że będzie to standard na lotniskach z GK CPK https://t.co/SpenNjbJWL— Mikołaj Wild (@MikolajWild) February 8, 2023
Michael O’Leary od dawna wyraża swoje niezadowolenie z budowy CPK. Szef Ryanair wolałby, aby rozwijane zostały mniejsze porty, jak Modlin, który jest jego bazą.
– Wracamy do staroświeckich pomysłów, by budować wielkie pałace pomiędzy polami uprawnymi w czasie, gdy można inwestować mądrzej i rozsądniej w to, co już sprawnie działa – komentował w 2021 roku. Wówczas CPK zripostowało, że Irlandczyk „forsuje interes swojej linii lotniczej”. Władze portu przekonywały też, że projekt jest „przemyślany, oparty na liczbach i opłacalny dla polskiej gospodarki, a niekoniecznie dla irlandzkiego przewoźnika”.
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego ma rozpocząć się jeszcze w tym roku, a potrwa – według założeń – do 2027. Plan zakłada, że na początku lotnisko ma obsługiwać 30-45 milionów pasażerów rocznie. Docelowo ma obsługiwać nawet 100 milionów osób rocznie. Koszt budowy portu ma wynieść 35 miliardów złotych.
Źródło: Money.pl