Edward Miszczak się przeliczył! Nowe show Polsatu okazało się klapą, fatalna oglądalność

Rewolucja, jaką przyszykował w Polsacie Edward Miszczak, nie idzie łatwo. Już wiadomo, że jeden z potencjalnych hitów nie wypalił i telewizja nie przewiduje kontynuacji formatu.

Miszczak robi rewolucję

Po objęciu posady dyrektora programowego, Edward Miszczak mocno zaznaczył swoją obecność w Polsacie. Dokonał prawdziwej rewolucji, m.in. wymienił prowadzącą flagowego show „Nasz nowy dom”, gdzie Katarzynę Dowbor zastąpiła Elżbieta Romanowska. Zmienił też obsadę programu „Twoja twarz brzmi znajomo”.

Do ramówki wprowadził nowe formaty, jak „The Real Housewives. Żony Warszawy” czy „Temptation Island Polska”. Teraz okazuje się, że nie wszystkie te ruchy okazały się sukcesem.

Polsat i sam Miszczak mieli duże nadzieje związane z formatem „Temptation Island Polska”. W roli prowadzącego obsadzono Michała Figurskiego, zdjęcia realizowano na Krecie.

„Temptation Island” to najtrudniejszy format. Nigdy stacje telewizyjne w Polsce się na to nie zdecydowały. Program obszedł pół świata, osiągał ogromne sukcesy, jest ciąg dalszy. My próbujemy pierwszy raz. Gdy format powstał, nagrywało się go standardowo jak „Big Brothera” przy pierwszej edycji. Teraz jest streaming, technologie się zmieniły się, nie jest to już łatwa produkcja – mówił Miszczak w rozmowie z portalem WirtualneMedia.pl. Przyznał, że o produkcji „Temptation Island” myślał wiele lat.

Fiasko nowego show

W show biorą udział cztery pary, które zostają wysłane na tytułową „wyspę pokus”. Na miejscu poddany zostaje próbie ich związek. Pary zostają rozdzielone, panie i panowie trafiają do osobnych luksusowych willi. Haczyk polega na tym, że są tam też inni lokatorzy – do kobiet dołączają atrakcyjni single, a do mężczyzn – piękne singielki. Co jakiś czas uczestnicy mogą przekonać się, czy ich partnerzy nadal są im wierni, czy może ulegli pokusie.

Okazuje się, że pokusie, by obejrzeć nowy show Polsatu nie ulegli widzowie. Z danych Nielsena wynika, że pierwsze trzy odcinki „Temptation Island Polska”, które wyemitowano w środy o godz. 21.10, oglądało 230 tys. widzów. To wynik poniżej średniej stacji. W związku z tym zmieniono termin emisji – przeniesiono program na godzinę 23:10. Oglądalność spadła jeszcze bardziej. Szósty odcinek „skusił” zaledwie 79 tysięcy widzów, a średnia spadła do 160 tysięcy.

Pierwotnie Polsat planował nagranie drugiego sezonu jeszcze w październiku i emisję na wiosnę 2024 roku. Wyniki oglądalności zrewidowały jednak te plany. Jak donoszą WirtualneMedia, nadawca nie planuje realizacji kolejnych odsłon show.

Avatar photo
Dominik Kwaśnik

Z portalem Crowdmedia.pl związany jestem od 2020 roku jako autor artykułów i wydawca. Współpracowałem także z portalem Wiadomo.co, gdzie budowałem dział sportowy, tworząc newsy, reportaże i felietony o tematyce sportowej. W 2019 roku pracowałem też w grupie Iberion, gdzie tworzył artykuły newsowe. W przeszłości współtwórca i autor tekstów (recenzje, wywiady, artykuły specjalistyczne) dla bloga literacko kulturalnego Bookznami.pl. Mam też doświadczenie jako reporter radiowy z praktyk w internetowym Radiu WWW, dla którego przygotowywałem relacje z wydarzeń kulturalnych.

Z wykształcenia – polonista i filmoznawca, absolwent warszawskiego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Uczęszczał do Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Przedsiębiorca, od blisko 10 lat prowadzący firmę zajmującą się różnego rodzaju pracami graficznymi - od przygotowywania kreacji reklamowych po skład książek. Po godzinach – współtwórca vloga o tematyce piłkarskiej „Zielony Stolik”, gdzie odpowiadam też za montaż wideo. Miłośnik dobrej książki, dobrego filmu i dobrego meczu, pasjonat historii i podróży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *