Obajtek zapowiada zmianę nazwy Orlenu. Internauci mają dla niego swoje propozycje

Daniel Obajtek szykuje rewolucyjną zmianę w Orlenie! Koncern może wkrótce zmienić nazwę. W sieci już padają ironiczne propozycje.

Daniel Obajtek zapowiada rewolucję w zarządzanym przez siebie Orlenie. Jak ocenił, zmiany w charakterze działania koncernu niejako wymuszają odświeżenie nazwy.

Pełna nazwa firmy brzmi bowiem „Polski Koncern Naftowy Orlen” – przedrostek PKN stał się nieaktualny.

– Analizujemy możliwość zmiany nazwy spółki, bo słowo „naftowy” powinniśmy urealnić – wyjaśnił Obajtek w rozmowie z ISBNews. – Nie wpłynie to natomiast na brand Orlen, który posiada konkretną, znaczącą wartość marketingową. Mogę zapewnić, że logotyp firmy pozostanie bez zmian – dodał szef Orlenu. Obajtek tłumaczył, że po fuzji z Lotosem, PGNiG i wcześniej Energą, Orlen stał się „nowoczesną i multienergetyczną firmą”. Jej działania wykraczają poza sektor naftowy, stąd potrzeba aktualizacji.

– Zmiana nazwy wymaga zgody walnego zgromadzenia spółki, ale to się może stać jeszcze w 2023 roku – zapowiedział Daniel Obajtek. Podkreślił przy tym, że ostateczna decyzja o zmianie nazwy jeszcze nie zapadła. Przyznał jednak, że kilka wariantów już jest rozważanych. Chodzi m.in. o użycie słowa „multienergetyczny” albo okrojenie do samego słowa „Orlen”.

A może szef „multienergetycznego” koncernu weźmie pod uwagę propozycje internautów? Po zapowiedzi zmian sieć zalała się ironicznymi sugestiami. Na fali ostatnich wydarzeń Adam Ozga z TOK FM zaproponował, by do nazwy firmy dorzucić patrona w postaci Jana Pawła II. Andrzej Kublik z „Gazety Wyborczej” podsunął kilka nazw: Multienergetyczne Przedsiębiorstwo Orlen Obajtka (w skrócie: MPO Obajtka), PiS-owski Koncern Multienergetyczny Orlen (w skrócie: PKM Orlen), Orlen Obajtka (w skrócie: OO) czy Orlen Plus (w skrócie: Orlen+). Grzegorz Siemionczyk przypomniał, że nazwa „Orlen” pochodzi od orła i energii.

Teraz firma jest wielobranżowym monopolem. Orzeł IMO powinien zostać. Co zamiast energii? Wszechstronność dobrze oddaje ang. „all”. Czyli ORALL? – ironizuje dziennikarz. Internauci podrzucają swoje propozycje – nawiązanie do przaśnych lat 90., czyli „Danielex” albo „Orlenix”, czy Obajtek Energy albo „Prawo i Benzyna” Niektórzy przytomnie zauważają, że nazwa jest mało istotna, ale za to ktoś nieźle zarobi za rebranding.

Źródło: gazeta.pl

Avatar photo
Dominik Kwaśnik

Z portalem Crowdmedia.pl związany jestem od 2020 roku jako autor artykułów i wydawca. Współpracowałem także z portalem Wiadomo.co, gdzie budowałem dział sportowy, tworząc newsy, reportaże i felietony o tematyce sportowej. W 2019 roku pracowałem też w grupie Iberion, gdzie tworzył artykuły newsowe. W przeszłości współtwórca i autor tekstów (recenzje, wywiady, artykuły specjalistyczne) dla bloga literacko kulturalnego Bookznami.pl. Mam też doświadczenie jako reporter radiowy z praktyk w internetowym Radiu WWW, dla którego przygotowywałem relacje z wydarzeń kulturalnych.

Z wykształcenia – polonista i filmoznawca, absolwent warszawskiego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Uczęszczał do Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Przedsiębiorca, od blisko 10 lat prowadzący firmę zajmującą się różnego rodzaju pracami graficznymi - od przygotowywania kreacji reklamowych po skład książek. Po godzinach – współtwórca vloga o tematyce piłkarskiej „Zielony Stolik”, gdzie odpowiadam też za montaż wideo. Miłośnik dobrej książki, dobrego filmu i dobrego meczu, pasjonat historii i podróży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *