Wielka draka o CPK! Szef linii lotniczych ostro krytykuje flagowy projekt rządu, jest dosadna odpowiedź

Prezes linii lotniczych Ryanair w ostrych słowach skrytykował flagowy projekt rządu PiS. Szef CPK odpowiedział Irlandczykowi w równie dosadnych słowach.

Szef Ryanair atakuje CPK

Michael O’Leary, prezes linii lotniczych Ryanair, nie jest fanem CPK. Irlandczyk uważa, że budowa gargantuicznego lotniska to „strata pieniędzy”.

Nie jest jeszcze za późno, by zrezygnować z budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Co więcej, ta inwestycja powinna zostać zatrzymana. To projekt w złym miejscu, w złym czasie, jest kompletną stratą pieniędzy. Tylko politycy-idioci mogli wpaść na taki pomysł – dosadnie ocenił flagowy projekt polskiego rządu szef Ryanair. Przekonywał, że model podróży z jednego wielkiego lotniska nie ma sensu.

Politycy mówią o wielkim projekcie infrastrukturalnym, nowych liniach kolejowych i pociągach, które będą dowozić pasażerów do centralnego lotniska, by z niego polecieli dalej.

Ale ludzie nie chcą już tak latać. Model systemu transportowego się zmienia. Jeśli ktoś chce polecieć do Gdańska, szuka bezpośredniego połączenia do Gdańska. Do Warszawy? Na Lotnisko Chopina lub do Modlina, które są blisko. Nie będą chcieli latać do Warszawy ani przez CPK, ani przez Radom – powiedział w rozmowie z money.pl.

CPK odpowiada

Na tę ostrą krytykę odpowiedział Mikołaj Wild, prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego. I również nie przebierał w słowach. Najpierw zaznaczył, że „będzie krótko, bo szkoda czasu”, a potem przeszedł do sedna.

Misją CPK jest, aby oferta pasażerska w Polsce nie ograniczała się do lotniczej tandety – napisał szef CPK. Potem dodał, że przykład Warszawy pokazuje, iż „Ryanair może latać na rynkowych stawkach”.

Michael O’Leary od dawna wyraża swoje niezadowolenie z budowy CPK. Szef Ryanair wolałby, aby rozwijane zostały mniejsze porty, jak Modlin, który jest jego bazą.

Wracamy do staroświeckich pomysłów, by budować wielkie pałace pomiędzy polami uprawnymi w czasie, gdy można inwestować mądrzej i rozsądniej w to, co już sprawnie działa – komentował w 2021 roku. Wówczas CPK zripostowało, że Irlandczyk „forsuje interes swojej linii lotniczej”. Władze portu przekonywały też, że projekt jest „przemyślany, oparty na liczbach i opłacalny dla polskiej gospodarki, a niekoniecznie dla irlandzkiego przewoźnika”.

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego ma rozpocząć się jeszcze w tym roku, a potrwa – według założeń – do 2027. Plan zakłada, że na początku lotnisko ma obsługiwać 30-45 milionów pasażerów rocznie. Docelowo ma obsługiwać nawet 100 milionów osób rocznie. Koszt budowy portu ma wynieść 35 miliardów złotych.

Źródło: Money.pl

Avatar photo
Dominik Kwaśnik

Z portalem Crowdmedia.pl związany od 2020 roku jako autor artykułów i wydawca. Współpracował także z portalem Wiadomo.co, w 2019 roku pracował w grupie Iberion, gdzie tworzył artykuły newsowe. W przeszłości współtwórca i autor tekstów (recenzje, wywiady, artykuły specjalistyczne) dla bloga literacko kulturalnego Bookznami.pl. Z wykształcenia – polonista i filmoznawca, uczęszczał do Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Miłośnik dobrej książki, dobrego filmu i dobrego meczu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *