Polityka i Społeczeństwo

TVP przechodzi samą siebie. Oskarża inne media o prowadzenie “brutalnej kampanii” i ataki na kandydata

fot. wiadomosci.tvp.pl

„Repolonizacja mediów” – po wygranej Andrzeja Dudy te słowa padają z ust przedstawicieli obozu rządzącego chyba częściej, niż gratulacje dla prezydenta. Media są bowiem nowym wrogiem rządu PiS. I stały się celem ataku „Wiadomości” TVP.

Pracownicy rządowych mediów powinni sobie przypomnieć słowa o drzazdze w oku i belce z Ewangelii wg św. Mateusza (dla podpowiedzi: Mt 7, 1-5). W materiale, który pojawił się we wczorajszym głównym wydaniu „Wiadomości”, słyszymy bowiem o „medialnym ataku na Andrzeja Dudę” oraz „kłamstwach i manipulacjach” wymierzonych w prezydenta. Według TVP, Duda miał w tej kampanii przeciwko sobie większość mediów. I słyszymy to w stacji, której specjalnością stały się codzienne ataki na Rafała Trzaskowskiego i która już dawno przestała nawet udawać, że jest obiektywna.

„Wiadomości” kreują rzeczywistość, w której media masowo wspierały Rafała Trzaskowskiego i atakowały Dudę, chcąc w ten sposób wpłynąć na wynik wyborów. Usłyszeliśmy, że to była „najdłuższa i najbardziej brutalna” kampania wyborcza. Czyżby ostre słowa samokrytyki ze strony TVP? Ależ skąd – kampania była brutalna tylko dla jednego kandydata – Andrzeja Dudy.

W materiale umiejętnie odwrócono sytuację, kreując Dudę na ofiarę obrzydliwych ataków ze strony innych mediów. Wygodnie przemilczano własną, niebagatelną rolę w prowadzeniu brutalnej kampanii. Przeciwnie – TVP jawi się jako ta stacja, która walczyła z fake newsami i przedstawiała rzeczywistą sytuację.

TVP, podobnie jak dziennikarze tygodnika „Sieci”, „Gazety Polskiej”, Radia Maryja oraz Telewizji Trwam przełamali monopol Platformy Obywatelskiej w mediach – mogliśmy usłyszeć.

Z wizją rządowej telewizji najwyraźniej nie zgadza się OBWE, które przyglądało się wyborom w Polsce. W swojej opinii OBWE wskazało, że w czasie kampanii media publiczne nie zachowały bezstronności.

Mimo posiadania mandatu prawnego do zapewnienia otwartych i pluralistycznych radia i telewizji, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie monitorowała przed drugą turą sprawozdań medialnych poświęconych kampanii – brzmi opinia.

Źródło: Gazeta.pl, TVP

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie