Słynna restauratorka w tarapatach przez… wino! Jest akt oskarżenia, OTO co grodzi Magdzie G.
Do sądu trafił akt oskarżenia przeciwko Magdalenie G., znanej restauratorce i celebrytce. Powód? Reklamowanie wina na Facebooku.
Magdalena G. złamała prawo?
Prokurator Szymon Banna przekazał mediom, że Magdalena G., znana restauratorka i celebrytka, została przesłuchana w charakterze podejrzanej. O to chodzi? I to, że promowała w social mediach wino. Sama nie przyznała się do winy.
– Profil podejrzanej na tym portalu społecznościowym obserwuje 1,5 mln osób – wskazał prok. Banna, co zapewne sugeruje, że skala jej reklamy była duża i mogła dotrzeć do wielu osób.
Jak Banna dodał w rozmowie z „Super Expressem”, kwestie związane z reklamą napojów alkoholowych są w polskim prawie uregulowane w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Politycy wprowadzili wtedy bezwzględny zakaz reklamowania napojów alkoholowych innych niż piwo.
– Przestępstwo prowadzenia nielegalnej promocji napojów alkoholowych zagrożone jest grzywną od 10 do nawet 500 tys. zł – powiedział prokurator.
Na wyrok w sprawie G. zapewne poczekamy wiele miesięcy.
Celebryci nie wiedzą, że nie wolno w Polsce promować alkoholu?
Warto dodać, że to nie pierwszy przypadek, gdy ktoś znany jest oskarżony o promocję alkoholu. Warszawski sąd zajmuje się sprawą 12 osób oskarżonych przez prokuraturę o nielegalną reklamę alkoholu. W tym gronie są znane aktorki i influencerki m.in. Joanna O.-K., Olga K., Tatiana M., czy Ewa M.-K.
Twarzą walki z promowaniem alkoholu jest Jan Śpiewak. Aktywista już w sierpniu 2022 r. złożył do prokuratury doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez Kubę Wojewódzkiego i Janusza Palikota. Chodziło o to, że jego zdaniem obaj łamią prawo, bo promuje alkoholowe marki firmy Manufaktura Piwa, Wódki i Wina. Obaj zostali skazani i ukarani grzwyną.
Z kolei niemal równy rok temu złożył kolejne zawiadomienie do prokuratury. Wtedy na Kanał Sportowy. Chodziło o współpracę marki z Kompanią Piwowarską. Dziennikarze Tomasz Smokowski, Krzysztof Stanowski, Michał Pol i Mateusz Borek, którzy byli wtedy włościanami kanału, wystąpili w reklamie nielimitowanej edycji piwa, która ukazała się z logiem ich marki.
Źródło: se.pl, Wirtualne Media