Seksistowski filmik ma przyciągnąć do pracy w Służbie Więziennej. „Zaproszenie dla sfrustrowanych seksualnie młodzieńców” [WIDEO]

Służba Więzienna opublikowała filmik, który – w jej zamyśle – ma zachęcić do pracy w tej formacji. Problem w tym, że „reklama” została uznana przez internautów za seksistowską.

Służba Więzienna i dziwaczny filmik

Służba Więzienna opublikowała na swoim TikToku krótki filmik, którego bohaterką jest elegancka blondynka w obcisłej czarnej sukni. W rytm utworu zespołu ABBA „Voules-Vous” idzie wzdłuż więziennego muru, a operator tak manewruje kamerą, by wyeksponować pośladki bohaterki. Długowłosa blondynka zatrzymuje się pod bramą więzienia, następnie mamy niezbyt udane cięcie i nagle nasza bohaterka nie jest już ubrana w czarną sukienkę, a mundur Służby Więziennej.

Na koniec kamera robi najazd na klucze strażniczki i znak SW na jej ubraniu.

– Udanego weekendu dla wszystkich, a dla tych co na służbie spokoju – napisano w opisie filmiku, a dodatkowo opatrzono go hasztagiem #chcedoSW. Wygląda więc na to, że nagranie, które stylistyką nawiązuje do przaśnych reklam z głębokich lat 90., ma zachęcić do pracy w Służbie Więziennej.

@www.sw.gov.pl Udanego weekendu dla wszystkich, a dla tych co na służbie spokoju #SłużbaWięzienna #chcedoSW ♬ Voulez-Vous – ABBA

Nie wszystkim internautom kreatywna wizja PR-owca SW przypadła do gustu. „Służba to nie rewia mody”, „To jest jakiś cyrk”, „Udanego weekendu dla wszystkich, a dla tych co na służbie spokoju”, „To jest hańba dla munduru”, „Komedia – reklama pracy w agencji” – czytamy w komentarzach pod TikTokiem. Nie brakuje też jednak komentarzy, które brzmią jak pisane przez wujków z wesel. „Wsadźcie mnie tam”, „Chcę tam siedzieć”, „Czy odebrałaby mnie pani z pracy?” – czytamy.

Ekspert miażdży reklamę SW

Portal Gazeta.pl postanowił spytać o ten film eksperta – dra Pawła Moczydłowskiego, szefa więziennictwa w latach 1990-1994.

– Nie zdawałem sobie sprawy, że wskutek wymiany kadr w więziennictwie aż tak obniżyły się standardy kultury osobistej i w taki sposób postrzegana jest rola kobiet w służbie więziennej, jak w tym filmiku na Tik-Toku. Ktoś równie „pomysłowy”, jak autor tej reklamówki powiedziałby, że to zaproszenie do pracy dla sfrustrowanych seksualnie młodzieńców – ocenia dr Moczydłowski. To zgadzałoby się z wymienionymi wyżej przaśnymi „wujaszkowymi” komentarzami.

Dr Moczydłowski wskazuje, że obecnie praca w służbie więziennej nie jest popularna, a wręcz przeciwnie.

Mamy zjawisko licznych odejść z pracy w więziennictwie. Przypuszczam, że jego skala jest ukrywana. Oceniam, że to może być nawet kilka tysięcy – ocenia ekspert. – Jest dramat kadrowy, najogólniej można powiedzieć. Ten dramat Służba Więzienna próbuje ratować takimi paniami, jak na tym filmie. W większości funkcjonariusze widzą, że reakcja społeczeństwa na ten reklamowy spot jest zdecydowana, że to jest „sprowadzeniem tej formacji do burdelu” – dodaje bezpardonowo były Dyrektor Generalny Służby Więziennej. Jak dodaje, nagranie jest „kompromitujące dla całej służby więziennej”.

W dzisiejszych czasach obrażanie kobiet i zachęcanie do pracy przez pokazywanie ciała kobiety w obcisłych ubraniach jest obraźliwie i pełne hipokryzji. Dało na to pozwolenie nabożne kierownictwo. Mało mnie może zaskoczyć, ale to zaskoczyło – kwituje dr Moczydłowski.

Źródło: Gazeta.pl

Avatar photo
Dominik Kwaśnik

Z portalem Crowdmedia.pl związany jestem od 2020 roku jako autor artykułów i wydawca. Współpracowałem także z portalem Wiadomo.co, gdzie budowałem dział sportowy, tworząc newsy, reportaże i felietony o tematyce sportowej. W 2019 roku pracowałem też w grupie Iberion, gdzie tworzył artykuły newsowe. W przeszłości współtwórca i autor tekstów (recenzje, wywiady, artykuły specjalistyczne) dla bloga literacko kulturalnego Bookznami.pl. Mam też doświadczenie jako reporter radiowy z praktyk w internetowym Radiu WWW, dla którego przygotowywałem relacje z wydarzeń kulturalnych.

Z wykształcenia – polonista i filmoznawca, absolwent warszawskiego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Uczęszczał do Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Przedsiębiorca, od blisko 10 lat prowadzący firmę zajmującą się różnego rodzaju pracami graficznymi - od przygotowywania kreacji reklamowych po skład książek. Po godzinach – współtwórca vloga o tematyce piłkarskiej „Zielony Stolik”, gdzie odpowiadam też za montaż wideo. Miłośnik dobrej książki, dobrego filmu i dobrego meczu, pasjonat historii i podróży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *