Polityka

Oto niepodważalny dowód na szczucie na prezydenta Adamowicza w TVP. Kurski musi prosić o wybaczenie

Skandaliczna sonda TVP. Nawet posłanka PiS nie zostawia na stacji suchej nitki
fot. youtube.com
Właśnie otrzymailiśmy kolejny, twardy dowód na to, że TVP szczuło na prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, ponieważ właśnie zapadł wyrok w procesie, który miasto Gdańsk wytoczyło Telewizji Polskiej.

W wyniku tego wyroku, TVP musi zapłacić 50 tys. zł na rzecz Centrum Wsparcia Imigrantów i Imigrantek oraz zamieścić przeprosiny na stronie internetowej i w mediach społecznościowych.

Pozew został złożony w grudniu 2016 roku. Dotyczył materiału w programie “Minęła 20”, w którym pokazano zamieszki z udziałem imigrantów we francuskim Calais. W materiale tym wypowiadał się ówczesny prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, twierdząc, że imigranci wzbogacają Gdańsk.

Władze miasta uznały, że materiał TVP przedstawił miasto jako podmiot, który zaprasza imigrantów do Polski w celu wywołania zamieszek, burd i zakłócenia porządku publicznego“.

Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że powinny zostać opublikowane następujące przeprosiny (na początku programu “Minęła 20” oraz jako główny artykuł na co najmniej 24 godziny na stronie internetowej tvp.info):

Telewizja Polska S.A. przeprasza Gminę Miasta Gdańska za naruszenie jej dóbr osobistych, w szczególności dobrego imienia, wiarygodności publicznej i zaufania społecznego, w materiale wideo komentującym powołanie w Gdańsku Rady Imigrantów, wyemitowanym jako materiał wprowadzający do telewizyjnego magazynu ‘Minęła dwudziesta’ w TVP Info z dnia 31 października 2016 r. oraz udostępnionym w tym dniu na fanpage’u TVP Info na Facebooku i Twitterze i na stronie internetowej www.tvp.info. Przyznajemy, że materiał ten przedstawiał działania Gminy Miasta Gdańska w sposób zmanipulowany, za pomocą środków o zabarwieniu ksenofobicznym i rasistowskim w celu naruszenia jej dobrego imienia, a także wywołania w odbiorze społecznym niczym nieuzasadnionego poczucia strachu i braku bezpieczeństwa. Wyrażamy ubolewanie, że ww. materiał nie miał walorów informacyjnych lecz dezinformacyjne oraz, że nie stanowił on rzetelnej relacji prasowej i tym samym sprzeniewierzyliśmy się podstawowym obowiązkom dziennikarskim“.

Źródło: wp.pl

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.

Media Tygodnia

Ładowanie