Kolejny cios w Sakiewicza i TV Republika! Potężna firma nie chce mieć z nimi nic wspólnego

Kolejny brand odpada z bloku reklamowego TV Republika. Pakiet spotów reklamowych, obejmujących emisję w TV Republika wykupionych przez Media Expert, wygasa 7 stycznia 2024r.

Kontrowersje narastają

Informacją o decyzji o nieprzedłużaniu kontraktu ze stacją podzielił się rzecznik Media Expert Michał Mystkowski w rozmowie z Business Insider. Nieoficjalnie portal informuje, iż odnowienia reklam we wspomnianej telewizji nie będzie. Dowiadujemy się również, że reklam tej marki nie zobaczymy na antenie TV Republika już od poniedziałku. Biorąc pod uwagę, że Media Expert jest jednym z wiodących sieci sklepów na polskim rynku AGD i RTV, może być to kolejny finansowy cios dla stacji.

Kontrowersje wokół TV Republika nie przestają narastać. Po niedzielnym okrutnym „żarcie” satyryka Jana Pietrzaka, jak grzyby po deszczu wyrastają nagłówki krzyczące o rezygnacji z reklam kolejnych brandów, Marki nie zgadzają się na publikacje swoich spotów na antenie TV Republika, aby nie wiązać swoich wizerunków z poglądami głoszonymi na antenie. Sprawa rezygnacji nabrała jeszcze większego tempa, gdy w środę dziennikarz Marek Król dorzucił swoje „trzy grosze” w postaci wypowiedzi, w której polecił aby imigrantów „zaczipować jak psy” lub „wytatuować” ponieważ „będzie taniej”.

Nawołują do bojkotu

Frontem do całego zamieszania stanął sam Tomasz Sakiewicz – redaktor naczelny TV Republika.

Po wyrażeniu swojego sprzeciwu na temat wypowiedzi M. Króla w sieci, ruszył z batalią w kierunku rezygnujących marek. Na swoim profilu X nawołuje do bojkotowania… bojkotu.

Kula sprzeciwu Sakiewicza toczy się dalej, obrastając przy tym w przyklaskiwanie przychylnych mu publicystów. Rafał A. Ziemkiewicz pisze na platformie X:

 

Brandy które zdecydowały się na ewakuacje z anteny Republiki wydają liczne oświadczenia, w tym min. mBank:

Ponieważ liczba marek uciekających z TV Republika tylko rośnie, stacja może spodziewać się finansowych konsekwencji słów padających na ich antenie. Co na to odbiorcy treści TV Republika? Po stronie miłośników stacji narasta radość z mniejszej ilości reklam, które są zmorą w przerwach między ramówką. W ich oczach reklamy nie są postrzegane jako źródło dla stacji, która nie jest finansowana ze środków publicznych, choć chyba właśnie do tego przywykli najbardziej.

Źródło: Onet

Avatar photo
Malwina Kawenczyńska

Moja droga do świata mediów czytanych rozpoczęła się od fascynacji ludzkimi historiami i ich wpływem na społeczeństwo. Mimo wieloletniego doświadczenia w świecie HR, zawsze byłam związana ze słowem pisanym. Od tworzenia własnych artykułów, kierowanych do wielu branży zawodowych, poprzez relacje eventowe, aż do artykułów związanych z lifestylem oraz biznesem. Od wielu lat jestem zafascynowana wpływem trendów, kultury, zdrowego stylu życia oraz polityki na nasze codzienne doświadczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *