Kolejny cios w Sakiewicza i TV Republika! Potężna firma nie chce mieć z nimi nic wspólnego
Kolejny brand odpada z bloku reklamowego TV Republika. Pakiet spotów reklamowych, obejmujących emisję w TV Republika wykupionych przez Media Expert, wygasa 7 stycznia 2024r.
Kontrowersje narastają
Informacją o decyzji o nieprzedłużaniu kontraktu ze stacją podzielił się rzecznik Media Expert Michał Mystkowski w rozmowie z Business Insider. Nieoficjalnie portal informuje, iż odnowienia reklam we wspomnianej telewizji nie będzie. Dowiadujemy się również, że reklam tej marki nie zobaczymy na antenie TV Republika już od poniedziałku. Biorąc pod uwagę, że Media Expert jest jednym z wiodących sieci sklepów na polskim rynku AGD i RTV, może być to kolejny finansowy cios dla stacji.
Kontrowersje wokół TV Republika nie przestają narastać. Po niedzielnym okrutnym „żarcie” satyryka Jana Pietrzaka, jak grzyby po deszczu wyrastają nagłówki krzyczące o rezygnacji z reklam kolejnych brandów, Marki nie zgadzają się na publikacje swoich spotów na antenie TV Republika, aby nie wiązać swoich wizerunków z poglądami głoszonymi na antenie. Sprawa rezygnacji nabrała jeszcze większego tempa, gdy w środę dziennikarz Marek Król dorzucił swoje „trzy grosze” w postaci wypowiedzi, w której polecił aby imigrantów „zaczipować jak psy” lub „wytatuować” ponieważ „będzie taniej”.
Nawołują do bojkotu
Frontem do całego zamieszania stanął sam Tomasz Sakiewicz – redaktor naczelny TV Republika.
Po wyrażeniu swojego sprzeciwu na temat wypowiedzi M. Króla w sieci, ruszył z batalią w kierunku rezygnujących marek. Na swoim profilu X nawołuje do bojkotowania… bojkotu.
Wycofują reklamy, więc bojkotujmy sieć IKEA! Dołącz do naszych dziennikarzy! #wIKEAniekupujęhttps://t.co/k787Lw2d1d
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) January 3, 2024
Kula sprzeciwu Sakiewicza toczy się dalej, obrastając przy tym w przyklaskiwanie przychylnych mu publicystów. Rafał A. Ziemkiewicz pisze na platformie X:
Kto od teraz w Ikei kupuje
Ten jest zwyczajnym wujem https://t.co/71ViLxrgGf— Rafał A. Ziemkiewicz (@R_A_Ziemkiewicz) January 3, 2024
Brandy które zdecydowały się na ewakuacje z anteny Republiki wydają liczne oświadczenia, w tym min. mBank:
Stanowisko mBanku w sprawie reklam w Telewizji Republika. https://t.co/CgxFu2sHMM
— mBank (@mBankpl) January 4, 2024
Ponieważ liczba marek uciekających z TV Republika tylko rośnie, stacja może spodziewać się finansowych konsekwencji słów padających na ich antenie. Co na to odbiorcy treści TV Republika? Po stronie miłośników stacji narasta radość z mniejszej ilości reklam, które są zmorą w przerwach między ramówką. W ich oczach reklamy nie są postrzegane jako źródło dla stacji, która nie jest finansowana ze środków publicznych, choć chyba właśnie do tego przywykli najbardziej.
Źródło: Onet