Polityka i Społeczeństwo

Haracz reklamowy przyniesie państwu finansowe straty? Rządzący pominęli w swoich wyliczeniach pewien ważny szczegół

Planowane obciążenia podatkowe dotkną wszystkich przedsiębiorców, a w konsekwencji obywateli – pisze Rada Przedsiębiorczości o podatku od mediów.

Rada Przedsiębiorczości opublikowała swoje stanowisko w sprawie projektu opodatkowania przychodów z reklam, w którym wyraża swój stanowczy sprzeciw wobec rządowych planów. Rada ostrzega, że wejście w życie regulacji w obecnym kształcie, będzie miało dalece negatywne skutki dla całej gospodarki, co zamiast dodatkowych przychodów przyniesie wielomiliardowe straty.

– Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat.

A konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB. Według wyliczeń Deloitte dla World Federation of Advertisers w UE każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na 7 zł wzrostu PKB – czytamy w oświadczeniu.

W stnowisku podkreślono, że planowane obciążenia podatkowe dotkną wszystkich przedsiębiorców, a co za tym idzie także obywateli. Rada Przedsiębiorczości zaznacza, że wyliczenia Ministerstwa Finansów, według których opodatkowanie przychodów reklamowych miałoby w 2022 roku przynieść ok. 800 mln zł są błędne. Ministerialne rachunki nie uwzględniają negatywnych skutków w postaci obniżki PKB.

– Straty na podatku VAT, PIT i CIT wielokrotnie przewyższą planowane wpływy z nowego podatku i mogą osiągnąć poziom 6 miliardów złotych – ocenia Rada i dodaje, że podnoszenie podatków w kryzysie nie jest rozwiązaniem dla polskiej gospodarki. Rada Przedsiębiorczości solidaryzuje się z sygnatariuszami “Listu otwartego do władz Rzeczpospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych”.

Źródło PRB.pl

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie