Po godzinach

Ekspert w programie TVP na żywo zmieszał rząd z błotem. Prowadzącym opadły szczęki

koronawirus
Shutterstock

W “Pytaniu na śniadanie” w telewizji publicznej rozmawiano o wynikach raportu, z którego wynika, że aż 20 proc. Polaków nie wierzy w istnienie koronawirusa. W programie pojawił się też ekspert, który mówił o dziwnych decyzjach polskich władz.

Koronawirus nie istnieje

Dziennikarze Ida Nowakowska i Tomasz Wolny rozmawiali w programie o teoriach spiskowych dot. koronawirusa. Według badań aż 20 proc. Polaków wierzy, że COVID-19 nie istnieje.

Fajnie, że mamy zdrowy sceptycyzm i zadajemy pytania. Różnica między zdrowym sceptycyzmem, a teoriami spiskowymi jest taka, że sceptycyzm jest responsywny na argumenty. Jeśli pada takie stwierdzenie, jak podaliście (o Afryce – dop. red.), to ja je przyjmuję. A następnie staram się zgłębić, jakie są fakty. Czy nie ma tam chorych, bo nie chorują, czy dlatego, że nie wykonują testów –powiedział Darek Aksamit, naukowiec z Politechniki Warszawskiej i działacz NGO.

Po tych słowach ekspert powiedział coś, co nie mogło spodobać się w obozie PiS.

Świetnym przykładem jest Polska, gdzie nie potrzebujemy teorii spiskowej, bo widzimy, że rząd zmienił sposób liczenia testów i przypadków. Po to, żeby winę za rosnącą liczbę zachorowań zrzucić na strajk kobiet, a nie na to, że rząd sobie nie radzi z opanowaniem pandemii. Więc mamy tu realną konspirację podpartą faktami – stwierdził Aksamit.

Spakuj szczoteczkę

Program można zobaczyć jeszcze w sieci, zaś fragmenty wypowiedzi o rządzie i jego dziwnej decyzji szybko rozniosły się po mediach społecznościowych. Aksamit przyznaje teraz, że po programie zaczął dostawać dużo rad. “Na przykład, żebym spakował szczoteczkę” – napisał ekspert na Instagramie.

Źródło: TVP, Instagram

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia

Sprostowanie


W artykule autorstwa Pana Adriana Matusa pt. "To musi być fake! Kurski żąda o wiele więcej publicznej kasy na swoją TVP" opublikowanym w dniu 4 marca 2021 r. na stronie https://crowdmedia.pl/to-musi-byc-fake-kurski-zada-o-wiele-wiecej-publicznej-kasy-na-swoja-tvp/ nieprawdziwa i wprowadzająca w błąd jest informacja, iż Kurski żąda o wiele więcej publicznej kasy na swoją TVP. W rzeczywistości Prezes TVP nie domaga się więcej pieniędzy dla TVP, a wskazuje, iż gdyby należne opłaty abonamentowe zostaly wniesione w całości, to publiczne media otrzymałyby z tego tytulu prawie 3,5 mld zł.

Ładowanie