Donald Tusk rozstrzygnął legendarny majonezowy konflikt Polaków. Takiego wyboru się nie spodziewaliście! [WIDEO]
Donald Tusk rozstrzygnął legendarny konflikt Polaków dotyczący majonezowych preferencji. Takiego wyboru chyba nikt się nie spodziewał!
Tusk wybiera majonez
Jak Wasze przygotowania do Wielkanocy? Okna umyte, sałatka zrobiona? Donald Tusk pokazał w mediach społecznościowych, że u niego kuchenna praca wre. Na TikToku lidera PO pojawił się krótki filmik, na którym widać, jak polityk przygotowuje tradycyjną sałatkę jarzynową.
Na wideo obserwujemy, jak Tusk dobiera składniki – jajka, groszek, ogórki. W pewnym momencie musi jednak odpowiedzieć sobie na pytanie o najważniejszy składnik.
Chodzi oczywiście o majonez. Wybór nie jest prosty, bo jak wiadomo, wokół majonezu toczy się w Polsce odwieczny spór.
Czy wybrać Kielecki czy Winiary? Po której stronie opowiedział się lider PO? Czyj obóz wybrał? Której stronie barykady zaraz podpadnie?
@donald_tusk Majonez? Lepiej łączyć niż dzielić. #tusk #salatka #gotowanie #polityka #majonez ♬ dźwięk oryginalny – Donald Tusk
Tusk perfekcyjnie wybrnął z trudnej sytuacji. Widać, że jest politykiem, bo wybrał iście salomonowe rozwiązanie.
– No i teraz Kielecki czy Winiary? Ktoś powie: „zbrodnia kulinarna”, a ja mówię: „lepiej łączyć niż dzielić” – powiedział lider PO i dodał do sałatki… oba majonezy.
– Słuchajcie, to jest pyszne! Naprawdę lepiej łączyć – dodał, degustując swoje danie. Oczywiście w tej majonezowej przypowieści kryje się drugie, polityczne dno. Tym razem Tusk nie mówi tego wprost, ale wielokrotnie dawał już do zrozumienia, jak bardzo obecna władza dzieli Polaków.
Co wybierają Polacy?
Donald Tusk dyplomatycznie wybrnął z sytuacji, ale jak Polacy odpowiadają na legendarny konflikt? Odpowiedzi postanowił poszukać portal Onet. W sondażu UCE Research zapytano wprost o ulubioną markę majonezu.
W tym badaniu triumfuje majonez produkowany przez Winiary. Jak się okazało, cieszy się największym uznaniem – wybrało go 35,1 proc. respondentów. Największy rywal, Kielecki, wskazało 24,5 proc. ankietowanych. Podium uzupełnia majonez Hellmann’s, ale ma sporą stratę do dwóch gigantów. Wybrało go 8,3 proc. uczestników badania. Na dalszych miejscach znalazł się majonez Kętrzyński (3,67 proc.), Pudliszki (3,57 proc.), czy Madero (3,08). Co ciekawe, 2,28 proc. Polaków wytwarza swój własny majonez, a 2,38 proc. nie używa tego dodatku wcale. W następnej wersji sondażu proponujemy dołączenie odpowiedzi „majonez mieszany”, bo czujemy, że Donald Tusk zapoczątkował nowy trend.