Polityka i Społeczeństwo

A to się Obajtek zdziwił! Szef Orlenu chciał uciszyć gazetę, ale poległ w sądzie

“Gazeta Wyborcza” wygrała prawomocnie z Danielem Obajtkiem. Sprawa dotyczyła artykułu po którym CBA powinno zostać postawione na nogi.

W marcu “Gazeta Wyborcza” odpaliła bombę i opublikowała artykuł o zakupie luksusowego apartamentu przez Daniela Obajtka. Gazeta opisała ze szczegółami transakcję prezesa Orlenu z deweloperem. Obajtek zapłacił 6,9 tys. zł za metr kwadratowy zamiast 12,5 tys. zł.

Typowany do niedawna na premiera szef koncernu paliwowego zaoszczędził na zakupie milion złotych. Orlen został sponsorem strategicznym Akademii Piłkarskiej Beniaminek Profbud Krosno którą od lat wspiera finansowo deweloper. Po roku Orlen został sponsorem czwartoligowego klubu piłkarskiego Partyzant Mal-Bud1 Targowiska, od kilkunastu lat utrzymywanego przez dewelopera.

Daniel Obajtek się zagotował i poszedł z artykułem do sądu i poległ.

Sąd Okręgowy w Warszawie w całości oddalił żądania prezesa Orlenu Daniela Obajtka, który chciał zakazu pisania przez “Wyborczą” o jego majątku i umieszczenia przy jednym z artykułów informacji, że jest on przedmiotem sporu sądowego. Postanowienie jest prawomocne – infmormuje “Gazeta Wyborcza”.

Jak pisze “Wyborcza”, z tej decyzji wynika, że w ocenie sądu zarzuty Obajtka, przedstawione przez adwokata Macieja Zaborowskiego, okazały się miałkie, a tekst został napisany zgodnie z zasadmi rzetelności dziennikarskiej. Postanowienie Sądu Okręgowego zapadło 8 czerwca, uwzględniając zażalenie Agory SA, wydawcy “Wyborczej”.

Źródło: Gazeta Wyborcza

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie