Polityka i Społeczeństwo

A co tam się porobiło? Zobaczcie, jak Donald Tusk namieszał na Facebooku

Flickr.com

Dziś wiele mówi się o “efekcie Tuska” pod kątem sondaży partyjnych. I faktycznie, KO mocno wzrosło pod tym względem, coraz śmielej ścigając PiS. Tyle że popularność byłego premiera jeszcze lepiej widać na Facebooku.

Efekt Tuska na Facebooku

Polityka w sieci analizuje to, co dzieje się w sferze polityki, ale w social mediach. I tak, zgodnie z nowym postem projektu, największym wygranym ostatnich 28 dni jest Donald Tusk. Liczba fanów, którzy polubili go na Facebooku, wzrosła o aż 5579 osób. 

Powyższe to z pewnością efekt tego, że lider PO chętnie i sprawnie promuje się w mediach. Popularny był też jego post, na którym widać, że uprawia jogging. Do tego dochodzi szum medialny dot. jego ostatnich wystąpień publicznych, wywiadów i konferencji prasowych.

O skali sukcesu Tuska niech świadczą wyniki innych polityków.

Mateusza Morawieckiego “polubiło” w takim samym okresie 707 profili, Władysława Kosiniaka-Kamysza – 440, zaś Włodzimierza Czarzastego tylko 29.

Spadki Hołowni i Bosaka

Zaskakujące jest jednak coś innego. Wielkim przegranym ostatniego miesiąca jest Szymon Hołownia, lider Polski 2050. Jego partia traci w sondażach, ale on sam także jest uboższy o aż 1544 fanów na Facebooku. Skąd ten spadek? To zapewne także efekt Tuska. Hołownia był zastępczym kandydatem na lidera opozycji, zwłaszcza w czasie, gdy PO miała problemy wewnętrzne. Dziś powoli wydaje się być zbędny.

Traci też Krzysztof Bosak. Odlajkowało go 1975 profili.

Czy tego paliwa wystarczy na długu?

Czy jednak efekt Tuska potrwa dostatecznie długo, by KO pokonała PiS? Koalicja powinna szybko przedstawić swój program i wizję Polski po rządach PiS. Bez tego paliwo nowego lider w końcu się wyczerpie.

Do tego powyższe wyniki są tak dobre, bowiem o Tusku jest ponownie głośno. Do końca roku były premier ponownie spowszednieje wyborcom. Wtedy czeka go najcięższy test – pokonanie PiS bez “efektu świeżości”, jaki teraz go cechuje.

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie