Lidl gra z WOŚP, ale w TV Republika się reklamuje. Owsiak stawia ultimatum, jest odpowiedź sieci! „Nie przewidujemy…”

Lidl od wielu lat wspiera WOŚP, a jednocześnie reklamy tej marki możemy obejrzeć w TV Republika. Jurek Owsiak postawił więc stacji ultimatum, bo kto trzyma z Republiką, ten nie gra z Orkiestrą. Co na to dyskont?

Owsiak nie patyczkuje się ws. TV Republika

Lidl nie zagra już więcej z Wielką Orkiestrą? To może się wydarzyć. Ale po kolei.

To, co TV Republika wyczynia w tym roku w kwestii atakowania WOŚP-u i Jurka Owsiaka, przekracza jakiekolwiek normy przyzwoitości i etyki dziennikarskiej. Liczne ataki na Wielką Orkiestrę doprowadziły do tego, że jej szef zaczął dostawać groźby, a nawet obrywało się i wolontariuszom. Ostatnie „śmieszki”, jakich dopuszczono się w programie „Piachem w tryby”, całkowicie już obnażyły brak zahamowań moralnych pracowników tej stacji.

Nie powinno więc nikogo dziwić, że prezes WOŚP-u postawił sprawę jasno i ogłosił, że nie ma mowy o żadnej współpracy z firmami, które emitują swoje spoty w TV Republika. Chodziło przede wszystkim o Lidla, który od lat współpracuje z Orkiestrą, a równocześnie reklamuje się w stacji Tomasza Sakiewicza.

Jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami – przekazał Owsiak na poniedziałkowej konferencji prasowej.

Należy podkreślić, że wiele firm w ostatnich miesiącach zdecydowało się zaprzestać reklamowania w TV Republika ze względu na kontrowersyjne treści, jakie są publikowane na łamach tej stacji. Chodziło m.in. o skandaliczną wypowiedź Jana Pietrzaka ze stycznia 2024 roku „zażartował”, że w Polsce „mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie”.

Lidl odpowiada Owsiakowi

Lidl Polska wystosował już oficjalne oświadczenie w powyższej sprawie. Jak przekazano, firma chce postawić na „neutralność światopoglądową”.

Chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jesteśmy obecni w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. Za zakup reklam medialnych jest odpowiedzialny dom mediowy – w tej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku – wyjaśniono.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że przedstawiciele Lidla wysłali wyraźny sygnał, że są bardziej skłonni poświęcić współpracę z niektórymi podmiotami na rzecz kontynuowania wspólnych działań z WOŚP.

Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji, tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej przez Pana stacji – zaznaczyła firma.

Źródło: Wiadomości WP

Avatar photo
Filip Dzięciołowski

Na co dzień redaktor prowadzący Cryps.pl, jednego z największych serwisów w Polsce piszącego o rynku kryptowalut i technologii blockchain. W przeszłości współpracowałem z redakcjami Bitcoin.pl, Comparic.pl oraz ITHardware. Piszę również o wydarzeniach z sektora finansów, cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji, polityki oraz popkultury.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *