Lidl gra z WOŚP, ale w TV Republika się reklamuje. Owsiak stawia ultimatum, jest odpowiedź sieci! „Nie przewidujemy…”
Lidl od wielu lat wspiera WOŚP, a jednocześnie reklamy tej marki możemy obejrzeć w TV Republika. Jurek Owsiak postawił więc stacji ultimatum, bo kto trzyma z Republiką, ten nie gra z Orkiestrą. Co na to dyskont?
Owsiak nie patyczkuje się ws. TV Republika
Lidl nie zagra już więcej z Wielką Orkiestrą? To może się wydarzyć. Ale po kolei.
To, co TV Republika wyczynia w tym roku w kwestii atakowania WOŚP-u i Jurka Owsiaka, przekracza jakiekolwiek normy przyzwoitości i etyki dziennikarskiej. Liczne ataki na Wielką Orkiestrę doprowadziły do tego, że jej szef zaczął dostawać groźby, a nawet obrywało się i wolontariuszom. Ostatnie „śmieszki”, jakich dopuszczono się w programie „Piachem w tryby”, całkowicie już obnażyły brak zahamowań moralnych pracowników tej stacji.
Nie powinno więc nikogo dziwić, że prezes WOŚP-u postawił sprawę jasno i ogłosił, że nie ma mowy o żadnej współpracy z firmami, które emitują swoje spoty w TV Republika. Chodziło przede wszystkim o Lidla, który od lat współpracuje z Orkiestrą, a równocześnie reklamuje się w stacji Tomasza Sakiewicza.
– Jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami – przekazał Owsiak na poniedziałkowej konferencji prasowej.
Jerzy Owsiak ogłosił oficjalnie, iż Fundacja WOŚP zdecydowała się nie przedłużać umów o współpracę z podmiotami gospodarczymi, które zdecydują się nadal prowadzić akcje reklamowe w TV Republika.
Dotyczy to zwłaszcza sieci Lidl, głównego reklamodawcy TV Republika pic.twitter.com/S92t5ZwLpI— Belarus ⬜️🟥⬜️🤝Ukraine 🇺🇦 (@Propeertys) January 27, 2025
Należy podkreślić, że wiele firm w ostatnich miesiącach zdecydowało się zaprzestać reklamowania w TV Republika ze względu na kontrowersyjne treści, jakie są publikowane na łamach tej stacji. Chodziło m.in. o skandaliczną wypowiedź Jana Pietrzaka ze stycznia 2024 roku „zażartował”, że w Polsce „mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie”.
Lidl odpowiada Owsiakowi
Lidl Polska wystosował już oficjalne oświadczenie w powyższej sprawie. Jak przekazano, firma chce postawić na „neutralność światopoglądową”.
– Chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jesteśmy obecni w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. Za zakup reklam medialnych jest odpowiedzialny dom mediowy – w tej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku – wyjaśniono.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że przedstawiciele Lidla wysłali wyraźny sygnał, że są bardziej skłonni poświęcić współpracę z niektórymi podmiotami na rzecz kontynuowania wspólnych działań z WOŚP.
– Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji, tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej przez Pana stacji – zaznaczyła firma.
Źródło: Wiadomości WP