Słynna restauratorka w tarapatach przez… wino! Jest akt oskarżenia, OTO co grodzi Magdzie G.

Do sądu trafił akt oskarżenia przeciwko Magdalenie G., znanej restauratorce i celebrytce. Powód? Reklamowanie wina na Facebooku.

Magdalena G. złamała prawo?

Prokurator Szymon Banna przekazał mediom, że Magdalena G., znana restauratorka i celebrytka, została przesłuchana w charakterze podejrzanej. O to chodzi? I to, że promowała w social mediach  wino. Sama nie przyznała się do winy.

Profil podejrzanej na tym portalu społecznościowym obserwuje 1,5 mln osób – wskazał prok. Banna, co zapewne sugeruje, że skala jej reklamy była duża i mogła dotrzeć do wielu osób.

Jak Banna dodał w rozmowie z „Super Expressem”, kwestie związane z reklamą napojów alkoholowych są w polskim prawie uregulowane w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Politycy wprowadzili wtedy bezwzględny zakaz reklamowania napojów alkoholowych innych niż piwo.

Przestępstwo prowadzenia nielegalnej promocji napojów alkoholowych zagrożone jest grzywną od 10 do nawet 500 tys. zł – powiedział prokurator.

Na wyrok w sprawie G. zapewne poczekamy wiele miesięcy.

Celebryci nie wiedzą, że nie wolno w Polsce promować alkoholu?

Warto dodać, że to nie pierwszy przypadek, gdy ktoś znany jest oskarżony o promocję alkoholu. Warszawski sąd zajmuje się sprawą 12 osób oskarżonych przez prokuraturę o nielegalną reklamę alkoholu. W tym gronie są znane aktorki i influencerki m.in. Joanna O.-K., Olga K., Tatiana M., czy Ewa M.-K.

Twarzą walki z promowaniem alkoholu jest Jan Śpiewak. Aktywista już w sierpniu 2022 r. złożył do prokuratury doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez Kubę Wojewódzkiego i Janusza Palikota. Chodziło o to, że jego zdaniem obaj łamią prawo, bo promuje alkoholowe marki firmy Manufaktura Piwa, Wódki i Wina. Obaj zostali skazani i ukarani grzwyną.

Z kolei niemal równy rok temu złożył kolejne zawiadomienie do prokuratury. Wtedy na Kanał Sportowy. Chodziło o współpracę marki z Kompanią Piwowarską. Dziennikarze Tomasz Smokowski, Krzysztof Stanowski, Michał Pol i Mateusz Borek, którzy byli wtedy włościanami kanału, wystąpili w reklamie nielimitowanej edycji piwa, która ukazała się z logiem ich marki.

Źródło: se.pl, Wirtualne Media

Jacek Walewski

Od wielu lat publikuję artykuły na różne tematy: począwszy od polityki, ekonomii i nowych technologii po popkulturę. W przeszłości współpracowałem z m.in. Magazynem Gitarzysta czy Esensja.pl Obecnie oprócz pisania dla Crowd Media, publikuję swoje artykuły na Bitcoin.com i Cryps.pl Jestem autorem tysięcy artykułów dot. wyżej wspomnianych kwestii.
Politykę poznawałem "od kuchni", współpracując z posłem Mirosławem Suchoniem (Polska 2050) i posłanką Mirosławą Nykiel (PO). Działałem także społecznie w Polskim Stowarzyszeniu Bitcoin.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *