Wedel wyciął numer Sakiewiczowi! Widzowie TV Republika zamiast reklamy zobaczyli TĘ planszę. „Wyraz sprzeciwu”
Widzowie TV Republika dowiedzieli się, czym jest mowa nienawiści. To efekt sprytnego triku firmy Wedel. Właściciele stacji muszą przełknąć bardzo gorzki kawałek czekolady.
Podziękujcie swoim gościom
TV Republika rozpoczęła rok w niewiarygodnym stylu. Najpewniej na antenie prawicowej stacji rozsiadł się Jan Pietrzak i zaczął snuć swoje „żartobliwe” wizje związana z imigrantami i barakami, które zostały w Polsce po nazistach.
„Oni [Niemcy — przyp. red.] liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy tych imigrantów wpychanych nam nielegalnie przez Niemców” — powiedział na wizji.
Nim kurz po jego kretyńskiej wypowiedzi opadł na dobre, do głosu doszedł kolejny wielki myśliciel, Marek Król.
Publicysta był pytany przez prowadzącego program w TV Republika o to, co zrobić z imigrantami, skoro oni nie chcą być wcale w Polsce.
– Należy założyć im chipy, tak jak się pieskom zakłada. A tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie – wypalił gość Jakuba Dymka.
Ale numer! Wedel naprawdę to zrobił
Na reakcję reklamodawców nie trzeba było długo czekać. Od TV Republika zaczęły odcinać się kolejne firmy. mBank, IKEA, Media Expert, Adamed Pharma, Otodom, Skoda, Alior Bank, Carrefour czy Pyszne.pl pokazały Tomaszowi Sakiewiczowi i jego pracownikom gest Kozakiewicza lub jak kto woli Kamińskiego.
Sprawa wycofywania się reklamodawców nieco przycichła, ale teraz powróciła ze zdwojoną mocą. Wszystko za sprawą firmy Wedel, która na antenie stacji zamiast typowej reklamy wyświetliła planszę edukacyjną. „Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie wykupionego z wyprzedzeniem czasu antenowego na emisję planszy prezentującej definicję mowy nienawiści autorstwa Rady Europy” – odpowiedziało biuro prasowe producenta słodyczy cytowane przez wirtualnemedia.pl.
„Potwierdzamy, że firma Wedel zainicjowała publikację planszy edukacyjnej, będącej symbolicznym wyrazem sprzeciwu wobec ksenofobicznych i rasistowskich wypowiedzi prezentowanych na antenie, sprzecznych z naszymi wartościami. Będzie ona emitowana do momentu formalnego wycofania naszych reklam ze stacji” – dodał Wedel, który swój czas reklamowy wykorzystał do celów edukacyjnych.
„Decyzję o wyłączeniu TV Republika z planu mediowego, podjęliśmy natychmiast po doniesieniach o pojawieniu się tam ksenofobicznych i rasistowskich wypowiedzi, ponieważ nie chcemy, aby marka E. Wedel była kojarzona z mową nienawiści. Obecnie z agencją mediową Zenith pracujemy nad jak najszybszym wyjściem z TV Republika” – informowała firma E. Wedel w pierwszym tygodniu nowego roku.
To kolejna gorzka pigułka, którą muszą przełknąć władze stacji. Choć w tym wypadku to raczej gorzki kawałek czekolady.
Firma Wedel podmieniła swoje reklamy w Telewizji Republika na planszę z definicją mowy nienawiści.
– Potwierdzamy, że firma Wedel zainicjowała publikację planszy edukacyjnej, będącej symbolicznym wyrazem sprzeciwu wobec ksenofobicznym i rasistowskim wypowiedziom prezentowanym na… pic.twitter.com/19hfNhBh4n
— 🌐 ᴛʜᴇᴘᴏʟᴀɴᴅɴᴇᴡs 🌐 (@thepolandnews_) January 18, 2024
Źródło: Wirtualnemedia