Po godzinach

WOŚP już gra. Nie uwierzycie, co robią jej przeciwnicy, by zebrała mniej pieniędzy

fot. Ralf Lotys

Od rana ruszył 26. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, fundacji Jurka Owsiaka, która od ponad ćwierć wieku zaopatruje polską służbę zdrowia w najnowocześniejszy sprzęt dla noworodków (w ostatnich latach także seniorów) oraz prowadzi dziesiątki programów medycznych i edukacyjnych m.in. w zakresie walki z cukrzycą czy technik pierwszej pomocy. Co roku, w drugą niedzielę stycznia odbywa się wielka, ogólnopolska impreza rozrywkowo-medialna o charakterze charytatywnym, której celem jest kwesta pieniędzy na cele statutowe fundacji przy udziale tysięcy wolontariuszy i osobistości medialnych.

Jak co roku do akcji włączyło się także szereg sponsorów instytucjonalnych, którzy na różne sposoby łączą okazję do wydawania pieniędzy na reklamę z olbrzymim wsparciem finansowym dla fundacji. W tym roku największym takim podmiotem jest sieć komórkowa Play, która została strategicznym medialnym partnerem Finału ale i będzie płacić za każdą osobę, która skorzysta z serwisu livestreamingowego pod adresem playdlawosp.pl

Od lat równie popularnym sposobem zasilenia konta WOŚP bez wychodzenia z domu jest wykorzystanie specjalnej oferty firmy Master Card, która wydaje karty płatnicze i kredytowe. Za każdy pierwszy wpis każdego użytkownik Twittera, który w dniu finału umieści hashtag #MasterCardGrazWOSP lub #MasterCardGrazWOŚP firma zapłaci na konto fundacji 5 zł.

Nic więc dziwnego, że serwis został wręcz zalany wpisami o wspomnianej treści. Pierwsze pojawiły się już kilka chwil po północy. Trudno się użytkownikom dziwić – w końcu dzięki akcji Master Card pomaganie dzieciom stało się naprawdę łatwe.

Okazuje się jednak, że w sieci pojawił się błąd, być może sprowokowany ale z pewnością powielony przez środowisko przeciwników WOŚP, które postanowiło znacznie utrudnić proces wspierania fundacji Jurka Owsiaka w opisany powyżej sposób.

Nieuważni użytkownicy Twittera, którzy wpisując znaczek # oczekują podpowiedzi dalszej treści popularnych dziś hashtagów mogą wpaść w pułapkę błędnego hashtaga, z pozornie niezauważalną literką “d” w treści, która nie będzie mogła zostać uznana przez Master Card jako zgodna z zapisami regulaminu i nie będzie skutkowała wpłatą pieniędzy na WOŚP.

Jeśli więc chcieliście dziś pomóc Wielkiej Orkiestrze w tej sposób i skorzystaliście z podpowiedzi serwisu społecznościowego co do treści właściwego hashtaga, dla pewności zróbcie to jeszcze raz zwracając uwagę, by treść była poprawna.

(Aktualizacja)

Na pocieszenie, z informacji płynących od organizatorów akcji wynika, że prawdopodobnie nie zwrócą uwagi na literówkę i ostatecznie wpisy także z błędnym hashtagiem zostaną uznane za prawidłowe.

fot. Ralf Lotys

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media - wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.

Michał Kuczyński

Michał Kuczyński - Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zamiłowania bloger i autor tekstów o charakterze publicystycznym. Interesuje się polityką i ekonomią. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, muzyki rockowej i dobrego kina. Niegdyś zapalony wiolonczelista.
Zapraszam na mojego Twittera - @KuczynskiM

Media Tygodnia

Ładowanie